UWAGA! PRZESTRZEGAMY!

Od 1.09.2026r. MEN planuje wprowadzić rewolucję w polskich szkołach!
Projekt nosi nazwę Reforma26.Kompas Jutra.

  • ZAMIAST nauki ➜ zabawa!
  • ZAMIAST obowiązków ➜ dobrostan!
  • ZAMIAST wiedzy ➜ ideologia!
  • ZAMIAST patriotyzmu ➜ multikulti!
  • ZAMIAST wychowania ➜ formatowanie!
  • ZAMIAST podręczników ➜ ekrany!
  • ZAMIAST autorytetu nauczyciela ➜ brak zasad!
  • ZAMIAST prac domowych ➜ smartfony!

Poznaj fakty!

Szkoła, którą chce nam zafundować MEN, nie wykształci lekarzy ani inżynierów. Wiedzę zastąpi „zielona” i „tęczowa” ideologia. Taka szkoła wyprodukuje pokolenie uczniów bez rzetelnej wiedzy i niepewne własnej tożsamości, ale walczące o zmniejszenie swojego „śladu węglowego” i o „prawa osób LGBT+”.

Ma się zmienić funkcja szkoły, podstawy programowe i zasady oceniania – zgodnie z wzorcami z Unii Europejskiej. Pod pretekstem nowoczesności i odchudzania podstaw programowych MEN chce doprowadzić do likwidacji suwerenności polskiego systemu oświaty i podporządkowania go Europejskiemu Obszarowi Edukacji.

Ostrzegamy!

Transformacja oświaty ma objąć:
od roku szkolnego 2026/27 – uczniów przedszkoli, klas 1. oraz klas 4.
od roku 2027/28 – uczniów szkół ponadpodstawowych
w 2031r. ma się obyć nowy egzamin 8-klasisty i nowa matura.
W efekcie tych zmian nastąpi gwałtowny spadek poziomu nauczania i systemowa ideologizacja dzieci i młodzieży.
Tu więcej: https://reforma26.men.gov.pl/
 
NIE GODZIMY SIĘ NA TO!

UWAGA! Poznaj groźne założenia Reformy26.Kompas Jutra


(kliknij w kafelek i dowiedz się więcej)
Całkowita likwidacja kanonu lektur do kl. 6, a w kl.7-8 jego ograniczenie do minimum
Zerwanie kodu kulturowego, wynarodowienie Polaków, upadek edukacji humanistycznej
Podporządkowanie programu historii uzgodnieniom z innymi krajami (np. Niemcy, Ukraina)
Zakłamanie faktów, kształtowanie kompleksów, wykorzenienie dumy narodowej
Znaczne uproszczenie treści matematycznych
Kalkulator zamiast sprawności rachunkowej, brak trudniejszych zadań i przykładów dla zdolnych uczniów, dopuszczenie kalkulatora na egzaminie 8-klasisty
Usunięcie biologii, geografii i chemii i zastąpienie ich do kl.6 przedmiotem „przyroda”
Skrajne obniżenie poziomu nauczania, upadek edukacji przyrodniczej
Usunięcie z programu „przyrody” treści dotyczących rozwoju człowieka
Prowadzi do wymuszenia obowiązkowości edukacji zdrowotnej, gdzie umieszczono te treści
Edukacja klimatyczna na każdym przedmiocie
Ideologizacja, propagowanie treści nienaukowych tzw. „religii klimatyzmu”
Radykalne ograniczenie treści nauczania na rzecz projektów i zajęć praktycznych
Utylitaryzm, przyjęcie modelu ze szkolnictwa zawodowego dla wszystkich uczniów
Przyjęcie jako podstawy całej reformy formatowania ucznia według „profilu absolwenta”
Podporządkowanie „profilowi” wszystkich przedmiotów, modelowanie zamiast przekazywania wiedzy, indoktrynacja

To nie reforma, a destrukcyjna DEforma26.Kompas na Brukselę!

Zamiast wiedzy – ideologia? Sprzeciwiamy się temu!

Przeczytaj o tym:

https://wpolityce.pl/polityka/742664-reforma26-b-nowackiej-radykalnie-zdeformuje-polska-szkole

Zmiany wprowadzone przez MEN i Barbarę Nowacką w roku szkolnym 2025/26 są częścią całościowej transformacji systemu oświaty!

(kliknij w kafelek i dowiedz się więcej)
Wprowadzenie edukacji obywatelskiej kosztem historii współczesnej[HiT]
Ideologizacja, profilowanie, kształtowanie bezkrytycznych postaw prounijnych, wynarodowienie
Likwidacja WDŻ i wprowadzenie edukacji zdrowotnej [docelowo obowiązkowej]
Seksualizacja, demoralizacja, kształtowanie postaw proaborcyjnych, antyrodzinnych, podważenie autorytetu rodziców, promocja LGBT+
Bezprawne ograniczenie o 50% zakresu lekcji religii/etyki, wymóg pierwszej lub ostatniej lekcji, brak ocen na świadectwie
Ograniczenie kontaktu ucznia ze światem wyższych wartości, podatność na ideologizację i tzw. religię klimatyczną
Drastyczne ograniczenie prac domowych
Brak nawyku samokształcenia, systematyczności, etosu pracy, obowiązkowości, samodzielności, wzrost uzależnień od smartfonów
Ograniczenie wymagań i dyscypliny na rzecz tzw. dobrostanu
Wychowywanie egocentryków, wyuczona bezradność, brak ambicji, podatność na sterowanie
Bezwarunkowe wdrażanie edukacji włączającej jako jedynego słusznego modelu
Faworyzowanie uczniów spoza Polski – brak wymagania  znajomości j. polskiego, nieograniczone włączanie uczniów niepełnosprawnych – w tym umysłowo – do klas masowych; obniżenie poziomu nauczania wszystkich uczniów
Odchodzenie od stopni, wdrażanie oceny funkcjonalnej w szkole w odniesieniu do każdego ucznia
Odwrócenie uwagi od procesu uczenia się, lekceważenie stopnia opanowania wiedzy, inwigilacja całej rodziny i środowiska dziecka, biurokracja, upodabnianie szkół do placówek specjalnych

Poznaj fragment Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej,
który ma być podstawą oceniania ucznia:

e410 Postawy członków najbliższej rodziny Ogólne lub określone opinie i przekonania członków najbliższej rodziny o danej osobie lub o innych kwestiach (np. społecznych, politycznych i ekonomicznych), które wpływają na indywidualne zachowanie i działanie.
• e415 Postawy członków dalszej rodziny… [jak wyżej]
• e420 Postawy przyjaciół …[jak wyżej]
• e425 Postawy znajomych, rówieśników, kolegów, sąsiadów i członków społeczności lokalnej…  [jak wyżej]
za: Ocena funkcjonalna –warsztaty s. 25; Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży FERS.01.06-IP.05-0002/23 Instytut Badań Edukacyjnych

Wrażliwe dane ucznia mają być gromadzone na centralnej elektronicznej platformie.

To nie ocenianie – to inwigilacja rodziny i środowiska ucznia!

Czy o tym wiesz?

Zaprotestuj!

UWAGA!

MEN zaproponowało radykalne zmiany ustawowe, które mają umożliwić rewolucję w oświacie. Zostały one zawarte w projekcie ustawy o zmianie ustawy Prawo Oświatowe oraz niektórych innych ustaw skierowanym do sejmu 17. 10. 2025 r. [druk 1857]
https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=1857

KROPS przekazał swoją negatywną opinię do MEN!
Nie ma zgody na rezygnację z obowiązkowych treści nauczania w podstawie programowej i na inne destrukcyjne zmiany!

https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12399356/13139746/13139749/dokument734209.pdf

Przedstawiony projekt nowelizacji ustaw oświatowych budzi poważne zastrzeżenia co do zgodności z konstytucyjnymi zasadami demokratycznego państwa prawnego oraz stwarza zagrożenia dla suwerenności Polski w dziedzinie edukacji. 


Rezygnacja z obowiązkowych treści nauczania godzi w narodowy charakter polskiego systemu edukacji oraz uniemożliwia jednolite, powszechne budowanie i wzmacnianie u młodych Polaków patriotyzmu i poczucia tożsamości narodowej. W praktyce część uczniów może nie mieć okazji poznania w szkole postaci i wydarzeń kluczowych dla polskiej tożsamości[….]

Obecne w projekcie nowelizacji, opartym na „profilu absolwenta i absolwentki”, utylitarne podejście do edukacji, podporządkowujące oświatę doraźnym potrzebom gospodarczym, zaniedbuje fundamentalną rolę szkoły w przekazywaniu trwałych wartości i wiedzy […]

Niepokoją plany dalszego, systematycznego wdrażania modelu edukacji włączającej, którego skutkiem będzie obniżenie poziomu nauczania oraz stopniowe wygaszanie szkół specjalnych[…]


W świetle powyższych argumentów oraz licznych wątpliwości natury formalnej i merytorycznej, należy zdecydowanie sprzeciwić się planowanej rewolucji w polskiej edukacji.

Organizacje rodziców protestują:

https://www.stop-seksualizacji.pl/ukryta-reforma-szkolna-projekt-ustawy-bez-konsultacji-ale-ze-zgloszeniem-lobbingowym/
 

Podobne neoliberalne reformy edukacji w innych krajach zakończyły się klęską!

– chaos organizacyjny, ograniczenie autonomii nauczycieli, spadek motywacji do pracy, większy poziom stresu uczniów, obniżenie poziomu kształcenia, wzrost kontroli państwa, większe rozwarstwienie społeczne

Zjawiska te zaobserwowano np. w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji, Niemczech, Kenii czy Korei

Jako polscy rodzice żądamy:

  • Natychmiastowego zatrzymania reformy programowej przewidzianej na rok 2026.
  • przestrzegania konstytucyjnego prawa rodziców do wychowania i nauczania moralnego i religijnego dzieci (art. 53 ust. 2 Konstytucji RP).
  • cofnięcia zmian przeprowadzonych przez koalicję rządzą od listopada 2023 r. do dnia dzisiejszego; a szczególnie: likwidacji przedmiotu Edukacja zdrowotna i przywrócenia w szkole przedmiotu poświęconego przygotowaniu do życia w rodzinie.
  • wycofania się z wdrażania edukacji włączającej.
  • Selekcji programów oświatowych UE i UNESCO i przekazywanych na nie funduszy – z  perspektywy suwerenności oświatowej.

Naszym wspólnym narodowym celem powinien być polski program gruntownej odnowy edukacji.

Europejski Obszar Edukacji to:

  • Wynarodowione podstawy programowe podyktowane spoza Polski.
  • Wielokulturowość kosztem tożsamości narodowej.
  • Edukacja włączająca obniżająca poziom nauczania.
  • Wpływ ideologii gender na postawy i przekonania.
  • Promocja LGBT+ i seksualizacja.
  • Transformacja cyfrowa na każdym poziomie systemu oświaty.
  • Szkolenia nauczycieli według programów z UE.
  • Ujednolicona matura według drastycznie obniżonych wymagań.

Celem dywersji jest:

  • Pozbawienie Polaków wykształcenia i ambicji.
  • Wychowanie łatwo sterowalnego społeczeństwa.
  • Niekonkurencyjność Polski na tle innych państw.
  • Likwidacja szansy na rozwój państwa i na dobrobyt Polaków.
  • Podporządkowanie Polski zewnętrznemu zarządzaniu.

Neomarksistowska transformacja szkoły jest drogą
do transformacji społecznej!

Razem możemy do tego nie dopuścić!
Sprzeciwiamy się systemowemu ogłupianiu dzieci i młodzieży!

Bronimy suwerenności oświaty!
Przyłącz się do nas!

Warto, aby rodzice mający podobny system wartości działali w porozumieniu, szczególnie na szkolnych wywiadówkach. Można w tym celu utworzyć grupę mailingową, grupę na komunikatorze lub po prostu organizować wspólne spotkania przed wywiadówką w szkole, na których omówicie Państwo zagadnienia, które chcielibyście przedstawić. Wcześniej należy zapoznać się z komunikatami na stronie szkoły i planami na najbliższy okres, by być na bieżąco z tematami.

Pamiętaj o swoich prawach i nie wahaj się je egzekwować. Polecamy poradnik dla rodziców: LINK

Łączymy rodziców w ogólnopolską Sieć Rodziców w ramach działalności Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły. Jeśli chcesz do nas dołączyć, napisz: [email protected]

  • Powołanie trójki klasowej i wybory delegata do rady rodziców odbywają się na pierwszym zebraniu rodziców, w terminie do 30 września.
  • Do kompetencji rady rodziców należy uchwalanie  w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26 Prawa oświatowego.
  • Warto prześledzić plan wychowawczo-profilaktyczny szkoły i zaproponować ewentualne zmiany zapisów budzących wątpliwości. Polecamy wprowadzenie zapisu zgodnie z którym: „szkoła, realizując swoje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, uwzględnia potrzebę kształtowania i wzmacniania u uczniów poczucia tożsamości narodowej” (zob. art. 98 ust. 1 pkt 4 PrOśw), poszanowania dla chrześcijańskiego dziedzictwa Narodu (zob. preambuła Konstytucji RP oraz preambuła Prawa oświatowego) oraz tworzenie, w sposób adekwatny do wieku i rozwoju uczniów, środowiska przyjaznego wartościom wyrażonym w art. 18 Konstytucji RP, tj. małżeństwa, jako związku kobiety i mężczyzny, rodziny, macierzyństwa i rodzicielstwa.

Wypełnij ankietę zgłoszenia i wyślij na podany adres. Prześlemy przydatne materiały. Powiadomimy o terminie bezpłatnego szkolenia on-line.

Jako nauczyciel możesz uzyskać zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu. Zgłoś taką potrzebę.

Koordynacja i prowadzenie szkoleń – dr Zbigniew Barciński, prezes Stowarzyszenia Pedagogów NATAN

[email protected]

LINK DO ANKIETY: https://forms.gle/Si29zskxZGnefYM26

Napisz o potrzebach Twojego środowiska w zakresie szkoleń. Odpowiemy, jak możemy pomóc: [email protected]

Stań w obronie dzieci i młodzieży! Zostań lokalnym liderem sprzeciwu rodziców wobec szkodliwej DE-formie26.  Dotrzyj do rodziców z informacjami o zagrożeniach. Zaangażuj się w kampanię „NIE dla likwidacji polskiej edukacji”

Wypełnij ankietę zgłoszenia:

https://forms.gle/Si29zskxZGnefYM26

Stań w obronie dzieci i młodzieży! Zostań lokalnym liderem sprzeciwu rodziców wobec demoralizacji dzieci.  Dotrzyj do rodziców z informacjami o zagrożeniach i z przekazem „Wypisuję dziecko z edukacji zdrowotnej”.  Zaangażuj się w kampanię „NIE dla likwidacji polskiej edukacji”

Wypełnij ankietę zgłoszenia:

https://forms.gle/Si29zskxZGnefYM26

Jako wolontariusz zostaniesz wyposażony w wiedzę i potrzebne materiały.

Po przeszkoleniu nabędziesz kompetencje, by samemu zorganizować i poprowadzić spotkanie dla rodziców. Będziesz mieć możliwość dzielenia się doświadczeniami z innymi liderami rodzicielskiego sprzeciwu.

Nie chcemy Europejskiego Obszaru Edukacji dla polskich uczniów!!
STOP dla likwidacji polskiej edukacji!

Pod tym hasłem w sierpniu i wrześniu 2025 r. odbyły się pikiety, marsze i manifestacje KROPS we wszystkich miastach wojewódzkich w Polsce.

Więcej o KROPS tutaj: www.ratujmyszkole.pl